Novinky

October 31, 2023

Optimalizace výkonu v maratonu pomocí strategií tankování

Jakub Svoboda
WriterJakub SvobodaWriter
ResearcherMatteo BianchiResearcher

Strategie čerpání paliva pro úspěch v maratonu

Když paralympionička Susannah Scaroni šla na střední školu, aby se stala registrovanou dietologkou, její denní stravování se začalo měnit. Jak četla více o výzkumu za výživou vytrvalostních sportů, začala jíst mnohem více sacharidů. A rychle si všimla rozdílu ve svém výkonu.

Optimalizace výkonu v maratonu pomocí strategií tankování

Předzávodní výživa

Scaroni dodržuje vysokosacharidovou dietu kvůli vysoké intenzitě a objemu závodního tréninku na vozíku. Den před závodem se zaměřuje na závodní výživu. Pije tekutiny bohaté na sacharidy a snaží se o 80 uncí, včetně sportovního nápoje jako Gatorade. K večeři má sacharidy, jako je rýže, brambory nebo těstoviny, spolu s libovými bílkovinami a vařenou zeleninou. Aby se vyhnula častým výletům na toaletu, pije většinu tekutin k večeři a před spaním si dá malou sklenici vody.

Závodní den ráno

V den závodu začíná Scaroni sklenicí vody k rehydrataci. Protože mezi snídaní a začátkem závodu může být několik hodin, má větší jídlo, které obsahuje komplexní sacharidy a bílkoviny, jako jsou ovesné vločky a jogurt nebo arašídové máslo. Do autobusu a do stanu před startem si s sebou veze i sacharidový hydratační mix. Káva je pro ni nutností, ať už používá svůj vlastní AeroPress, nebo získává červené oči z kavárny.

Tankování během závodu

Scaroni naplní CamelBak 60 gramy sacharidů ze své hydratační směsi a pije to brčkem, zvláště při sjezdech, kdy nepotřebuje k tlačení používat ruce. Tato strategie je zvláště důležitá pro para sportovce, kteří mohou mít zhoršenou funkci GI v důsledku poranění míchy.

Rady pro maratonce

Scaroni radí maratoncům, aby se v den závodu drželi svého tréninkového tankovacího plánu a nezkoušeli nic nového. Je důležité cvičit s přesnými potravinami a značkami, které se budou během závodu konzumovat, abyste se vyhnuli gastrointestinálním problémům. Doporučuje také trénovat brzkou snídani nebo více malých jídel, která budou konzumována v den závodu. Nakonec navrhuje vyhnout se novým jídlům nebo nápojům, jako je káva zdarma, pokud nebyly konzumovány dříve během tréninku.

About the author
Jakub Svoboda
Jakub Svoboda
About

S bystrým porozuměním hraní a hlubokou láskou ke svým českým kořenům Jakub mění krajinu online casinových průvodců tím, že do nich vnáší místní kouzlo a univerzální půvab. Jeho zručná lokalizace přináší srdce České republiky na obrazovku každého hráče.

Send email
More posts by Jakub Svoboda
undefined is not available in your country. Please try:

Nejnovější zprávy

Sázkové novinky: Váš dokonalý průvodce vítěznými tipy a aktuálními sportovními statistikami
2024-05-23

Sázkové novinky: Váš dokonalý průvodce vítěznými tipy a aktuálními sportovními statistikami

Novinky