Super Bowl

NFL byla poprvé zahájena v roce 1920, ale žádná akce Super Bowl se nekonala až o čtyři desetiletí později. Skupina podnikatelů se pokusila získat fotbalové franšízy v roce 1960, ale nikdy nepřevzali NFL. Místo toho založili AFL: ligu amerického fotbalu. V příštích několika letech, AFL a NFL soutěžily o hráče a fanoušky. Zakladatelé se ale v roce 1970 shodli a ligy sloučili.

Bylo to 15. ledna 1967, kdy se konala první akce Super Bowl, na níž se představili Kansas City Chiefs z AFL a Green Bay Packers z NFL. Vstupenky se tehdy prodávaly v průměru za 12 dolarů a hra přilákala asi 61 000 fanoušků. Packers vyhráli nad Chiefs 35-10. Hostováno v Memorial Coliseum, bylo považováno za hru mistrovství světa AFL-NFL a vysílalo ji NBC a CBS. Později byl název změněn na Super Bowl.

Sezóna II a další

V roce 1968 Packers porazili Oakland Raiders v Super Bowl II 33-14. V mnoha očích šampioni AFL nemohli porazit ty nejlepší z NFL. V jednom z největších rozrušení New York Jets, vítězové AFL, porazili Baltimore Colts (NFL), 16-7 v roce 1969. Popularita Super Bowl nadále rostla po sloučení AFL-NFL. Tři týmy, Dallas Cowboys, Miami Dolphins a Pittsburgh Steelers, ovládaly scénu v 70. letech.

Během historie Super Bowlu byly reklamní reklamy v poločase velkým lákadlem. Zpočátku taková zábava představovala astronauty, vojenské cvičení a pochodové kapely. Postupem času se to dramaticky změnilo, přičemž byli zahrnuti umělci, jako jsou popové hvězdy, rockové kapely a zpěváci z Broadwaye.

Díky tomu jsou reklamy na Super Bowl nejdražší mezi televizními sportovními šampionáty v USA. Například 30sekundová reklama stála v roce 2016 téměř 5 milionů dolarů.

O americkém fotbaleProč je Super Bowl populární?Jak sázet na Super Bowl
O americkém fotbale

O americkém fotbale

Profesionál Americký fotbal liga je založena výhradně 32 týmy NFL - National Football League. Více než 50 % všech amerických televizních domácností sleduje mistrovský zápas NFL, Super Bowl.

V USA je neděle Super Bowl na druhém místě po Dni díkůvzdání, pokud jde o spotřebu jídla. Inzerenti mají zakázáno používat termín Super Bowl pro marketingové účely. V důsledku toho společnosti obvykle najdou kreativní způsoby, jak na to odkazovat, jako je například Big Game.

Super Bowl je označen římskými čísly, protože fotbalová sezóna trvá dva kalendářní roky. Místo konání se však každoročně mění. Na počest trenéra Green Bay Packers Vince Lombardiho, který dobyl první dva Super Bowly, je mistrovský tým oceněn Vince Lombardi Trophy.

Týmy

Pouze jeden tým vyhrál Super Bowl na svém domácím stadionu: Tampa Bay v Super Bowl LV. Jak New England Patriots, tak Pittsburgh Steelers zaznamenali šest vítězství v Super Bowlu, což je nejvíce ze všech týmů. San Francisco 49ers a Dallas Cowboys oba vyhráli pět zápasů.

New England Patriots a Denver Broncos, kteří prohráli každý pět Super Bowlů, sdílejí rekord v největším počtu ztrát Super Bowl. Patriots se objevili v 11 Super Bowls, více než kterýkoli jiný tým. Několik týmů, jako je Cleveland Browns, Jacksonville Jaguars, Houston Texans a Detroit Lions, se ještě nezúčastní Super Bowlu.

O americkém fotbale
Proč je Super Bowl populární?

Proč je Super Bowl populární?

Po legalizaci online sportovní sázkové stránky ve více než 50 % států USA dosáhlo sázení na Super Bowl v roce 2021 rekordních výšin. Sázení na sportovní online turnaje je stejně jednoduché jako otevření aplikace na chytrém telefonu. Miliony lidí uzavírají své sázky online na sázkových kancelářích vhodných pro mobilní zařízení.

Provozovatelům sportovních sázek však nejde jen o zisk. Investují tolik do marketingu, aby se zaměřili na rostoucí počet sportovních fanoušků, kteří nikdy nevynechají zápasy mezi, řekněme, Cincinnati Bengals a Los Angeles Rams.

Marketing sázkových kanceláří roste každým dnem a náhlá legalizace sportovního sázení v zemi umožnila sázkovým kancelářím zaregistrovat masivní zákaznickou základnu. Super Bowl 56 je nejnovější příležitostí pro poskytovatele hazardních her prodat se vášnivým sázkařům.

Ve snaze soutěžit o zákazníky nabízejí bookmakeri neodolatelné propagační akce ve formě bonusů. K popularitě hry také přispěla dostupnost bezplatných sázek, demo her a dodatečných kreditů pro sázení na sportovní ligy.

Proč je Super Bowl populární?
Jak sázet na Super Bowl

Jak sázet na Super Bowl

Jak se blíží sezóna Super Bowl, jsou oznámeny první dva týmy a sázkové kanceláře začínají vydávat své řady. Tyto řádky nejsou pevné ani konečné. Provozovatelé sportovních sázek poskytují vše možné možnosti sázení a přidělovat kurzy pro seznam sportovních turnajů.

Kurzy na výhru super bowl se mohou změnit, dokud událost nezačne. Když jsou kurzy nastaveny na lepší cenu, je vhodné je vzít bezprostředně před pohybem řady.

Druhy sázek

Existuje mnoho způsobů, jak sázet na Super Bowl:

  • Celkové kombinované skóre
  • Který tým vyhraje hru (Moneyline)
  • Tým, který pokrývá bodový rozptyl
  • Zábavné rekvizity
  • Více sázek na jeden tiket (Parlays)

Hráči mohou buď vsadit na další událost NFL, nebo sázet v průběhu hry (sázení ve hře nebo živé sázení). Moneyline je nejoblíbenější typ fotbalová sázka. Sázkaři si prostě musí vybrat tým, který se stane vítězem Super Bowlu.

Přímá sázka je založena na kurzech NFL. U každého důvěryhodného online bookmakera jsou kurzy na Superbowl zvýrazněny jako Cincinnati Bengals +105, Los Angeles Rams -115 a tak dále. Záporné znaménko (-) se vždy používá pro oblíbené, zatímco kladné znaménko (+) je vždy přiřazeno smolařům.

Jeden z okamžitých platební metody u online sázkových kanceláří je kryptoměna. Výběry mohou chvíli trvat, zvláště když se každý výherce snaží vyplatit peníze. A co je nejdůležitější, hazardní hráči nesmí vsadit více, než si mohou dovolit prohrát. Je vhodné vsadit malé částky několikrát, než vsadit značnou částku najednou.

Jak sázet na Super Bowl